GRUNDTVIG OG KVINDERNE

Grundtvig var en spændende mand, og når man sætter ” og kvinderne” bagefter, bliver det rigtig spændende!

Tirsdag d.5.oktober kl.19.30, gæster Grundtvig Vejstrup Valgmenighed, idet valgmenigheden får fornøjelsen af én af de bedste fortællere og desuden danser og leder af fortælleakademiet på højskolen Mors Else Mathiassen. Else Mathiassen er tidligere leder af Vestjyllands Højskole og bliver ledsaget af pianist Karen Sørensen og trompetist og komponist Torben Lassen.

I deres performanceforedrag vil de gennem tekster fra Grundtvigs sange, musik, fællessang og fortællinger fra hans liv frembringe billeder af mennesket Grundtvig set i lyset af de 8 meget forskellige kvinder, der inspirerede ham.

Hele uge 40 er der fortællefestival i Svendborg kommune, når FEST lægger deres konference her hos os. Hele Sydfyn bliver én stor oplevelse med mundtlig fortælling, workshops og international konference for og med fortællere fra hele Europa.

Vejstrup Valgmenighed byder velkommen til en interessant aften med en anderledes fortolkning af Grundtvig, som i den grad har sat sit præg på vores samfund – også i dag.

Entré 50 kr., Dørene åbnes kl.19. Vil du være sikker på en plads, kan der købes billet på forhånd ved henvendelse til Lone Arntzen på tlf.nr. 40255382.