HJÆLP OS AT SPREDE BUDSKABET OM DETTE ARRANGEMENT

Mange sætter lys i vinduerne den 4. maj, men i Vejstrup vil vi gerne gøre lidt mere end det. Derfor er sognekirken i Vejstrup og Vejstrup Forsamlingshus gået sammen om at arrangere en ”Vi synger sammen i Vejstrup”-aften med titlen “En aften for fred og frihed”. Indholdet af aftenen bliver nye og gamle sange, der afspejler håbet og fællesskabet.

Sang og musik var også under anden verdenskrig en måde at skabe samhørighedsfølelse på, og med udgangspunkt i den aktuelle verdenssituation opleves det så betydningsfuldt som aldrig før at markere den 4. maj og at søge sammen om freden og friheden i velkendte sange.

Vi mødes i kirken om den musik og de salmer og sange, der passer sig for kirkerummet og orgelet. Siden fortsætter vi i forsamlingshuset til en kop kaffe, og vi synger videre fra Højskolesangbogen med klaverakkompagnement.

Arrangementet starter kl. 19.00 i Vejstrup Kirke, Egemosevej 6. Der er gratis adgang og ingen tilmelding.